Wkłady lusterek z podgrzewaniem są zazwyczaj droższe o jedyne kilka złoty. Natomiast klienci często oszczędzają i nawet jeżeli w lusterku jest możliwość podłączenia podgrzewania to i tak kupują wkłady niepodgrzewane twierdząc, iż nie sprawia to żadnej różnicy.
Natomiast podgrzewanie ma swoje zalety:
1) W czasie mrozów nie musimy skrobać lusterek, by coś zobaczyć podczas jazdy. Po chwili pracy podgrzewacza szron z lusterek powinien zniknąć.
A w dodatku gdy oczyszczamy przymrożone lusterka to bardzo często możemy je bardzo łatwo zniszczyć, porysować itp,. Szkło generalnie podczas mrozu bardzo łatwo zniszczyć.
2) W przypadku mgły lub deszczu podgrzewanie sprawia, iż warstwa wody która zgromadziła się na szkle bardzo szybko paruję. Co oczywiście wpływa na widoczność i bezpieczeństwo podczas jazdy.
Generalnie podgrzewanie lusterek podłączone jest pod ogrzewanie tylniej szyby. W niektórych samochodach spotyka się też przy wkładach lusterek termostaty, które same decydują, kiedy podgrzewanie ma być włączone, a kiedy nie.
W przypadku, gdy do lusterka nie ma doprowadzonych kabelków do podgrzewania, możemy podjechać z tym do elektyka samochodowego. Koszt doprowadzenia wiązki będzie niewielki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz