Jak zdemontować i zamontować wkład lusterka

DEMONTAŻ

Niezależnie od rodzaju mechanizmu sterującego demontaż musimy zacząć od odchylenia popsutego wkładu maksymalnie do wewnętrznej strony (tak byśmy od zewnętrznej  mogli zobaczyć na jaki mechanizm jest przymocowane lusterko).

Przy wkładach typu Euro (kółko z 4 zaczepami) demontaż jest prosty. Odchylamy lusterko w jedną stronę. Do środka wsadzamy śrubokręt i delikatnie odczepiamy nim 4 zaczepy na które przypięty jest wkład - jednocześnie delikatnie ciągnąc wkład do siebie.

Przy innych typach zapięć demontaż wygląda podobnie. Przy zapięciach prostokątnych musimy wkład pociągnąć bardziej ku zewnętrznej stronie (powinien on zeskoczyć z mechanizmu sterującego). Generalnie demontaż sprowadza się do tego by odchylić lusterko maksymalnie w prawo lub lewo i podwadzić wkład.
Ten sposób niezależnie od rodzaju mechanizmu sterującego powinien zadziałać.

MONTAŻ

Przy montowaniu wkładu do obudowy lusterka musimy zachować czujność i robić to powoli i delikatnie. Przede wszystkim nie dociskamy trzymając po bokach, gdyż wtedy wkład nam pęknie. Musimy dociskać wkład równomiernie całą dłonią z naciskiem na środek wkładu (gdyż tam jest mechanizm sterujący). Gdy usłyszymy charakterystyczny dźwięk zatrzaskiwania, będzie to oznaczać iż wkład jest już przymocowany.

WYJĄTKI

Czasami kupując zamienniki, dostaniemy oddzielnie szkło i oddzielnie plastik montażowy.
Należy wtedy najpierw zamontować wkład w obudowie lusterka. Następnie odbezpieczyć taśmy montażowe, które są przyklejone do szkła lusterka i wkleić szkło w plastik. Najlepiej będzie jeżeli mamy w domu, gumowe przyssawki wtedy najdokładniej wkleimy szkło w plastik. A niezwykle istotne jest byśmy równomiernie zamontowali szkło, gdyż później może się okazać, iż nie możemy sterować lusterkiem, ponieważ zatrzymuje się ono o obudowę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz