Poniżej opiszę jak wymienić szkło we wkładzie lusterka.
Przede wszystkim musimy zdemontować wkład (jak to zrobić opisuję tutaj)
W internecie można znaleźć filmy pokazowe filmy na których ktoś zazwyczaj albo demontuje całe lusterko kompletne i wtedy na spokojnie wymienia szkło (co jest bezsensowne z uwagi na nadmiar pracy jaki trzeba w to włożyć) albo dokonuje wymiany szkła na lusterku przymocowanym do samochodu (w tym przypadku jest bardzo niewygodnie wymienić samo szkło).
Tak jak wspomniałem, polecam najpierw zdemontować cały wkład wraz z plastikiem montażowym. I wymienić w nim szkło i następnie założyć naprawiony wkład do środka lusterka kompletnego.
Do wymiany potrzebne będzie:
1) Ogrzewarka (może być w ostateczności suszarka),
2) Rękawice robocze na dłonie (by nie skaleczyć się przy demontażu starego szkła),
3) Szpachelka do demontażu starego szkła,
4) Papier ścierny (by przygotować plastik montażowy do naklejenia nowego szkła)
5) Coś do oczyszczenia płytki montażowej np. benzyna ekstrakcyjna
Instrukcja wymiany samego szkła:
Gdy już zdemontujemy cały wkład, musimy go podgrzać. Uwaga!! Podgrzewamy tylko stare popękane szkło!! Jeżeli podgrzejemy plastik to on się powygina i nie będzie już użyteczny. (Szkło podgrzewamy, gdyż wtedy klej, który trzyma je "puszcza" i bardzo ładnie ono odchodzi od płytki montażowej)
Następnie bierzemy szpachelkę i wydłubujemy stare stłuczone szkło.
Kolejnym krokiem będzie oczyszczenie plastiku papierem ściernym z pozostałości po starym kleju i przemycie plastiku np. benzyną ekstrakcyjną.
Gdy płytka montażowa jest już gotowa do montażu szkła. Bierzemy szkło. Zazwyczaj wszystkie zamienniki mają z tyłu podklejoną specjalną taśmę montażową. Więc odbezpieczamy taśmę i po prostu wklejamy szkło do płytki montażowej.
Czasami w samochodach występują takie wkłady, w których jest plastikowa obwódka wokół szkła (np. Honda, Toyota, Mazda). Wtedy, gdy kupimy szkło na wymianę, może nam się wydawać iż szkło jest za duże w stosunku do płytki montażowej. Są to płytki montażowe, gdzie montaż jest na wcisk.
Należy wtedy delikatnie podgrzać ramkę dookoła. Następnie normalnie wkleić szkło, a stygnący plastik zaschnie dookoła szkła.
Czasami w samochodach występują takie wkłady, w których jest plastikowa obwódka wokół szkła (np. Honda, Toyota, Mazda). Wtedy, gdy kupimy szkło na wymianę, może nam się wydawać iż szkło jest za duże w stosunku do płytki montażowej. Są to płytki montażowe, gdzie montaż jest na wcisk.
Należy wtedy delikatnie podgrzać ramkę dookoła. Następnie normalnie wkleić szkło, a stygnący plastik zaschnie dookoła szkła.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz